مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تحصیلی

مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تحصیلی

نقشه برداری از جغرافیای چاپ

طراحی مجدد اوایل کتاب اروپا شامل ویژگی های محققان را قادر می سازد به تجسم گسترش چاپ در 17 هفتم قرن

توسط درو توماس ، نویسنده کمک کننده


طراحی مجدد جدید کتابهای اولیه اروپایی ProQuest (EEB) شامل بسیاری از ویژگیهای عالی است. یکی از موارد دلخواه من "نقشه داده" تعاملی است که به کاربران امکان می دهد تاریخچه چاپ اولیه مدرن را با نقشه نقشه پراکندگی تعاملی بررسی کنند. نقشه داده به جای جستجو در جداول و ارقام مربوط به نتیجه ، درک فوری از جغرافیای چاپ اولیه مدرن را فراهم می کند.


به راحتی می توانید پیوند مربوط به Data Map را در صفحه اصلی EEB پیدا کنید. اولین چیزی که هنگام مشاهده نقشه مشاهده می کنید ، وسعت وسیعی از پوشش ارائه شده توسط ProQuest است. ده ها هزار نسخه دیجیتالی موجود از طریق EEB ، و همچنین ابزارها و فیلترهای مختلفی به شما امکان می دهد تا در تعامل و اکتشاف آنها باشید.


در بالا یک نوار لغزنده جدول زمانی است. دوست دارم از این روش استفاده کنم تا نحوه چاپ و رشد در مراحل اولیه آن را کشف کنم. به عنوان مثال ، در دوره incunabula ، متراکم ترین غلظت چاپ در شمال ایتالیا است. اما اگر سالهای اول تا نیمه اول قرن شانزدهم را بکشید ، می توانید آشفتگی ناشی از اصلاحات پروتستان با حرکت شمال به امپراتوری روم مقدس را ببینید. اگر همچنان به گسترش افق خود به قرن هفدهم ادامه دهید ، حرکت به سمت شمال با متراکم ترین منطقه در کشورهای کم ادامه می یابد.


علاوه بر کاوش در بازه زمانی ، نقشه داده دارای تعدادی ابزار دیگر مانند فیلتر بر اساس زبان و طبقه بندی موضوع نیز می باشد. در ترکیب با کشویی جدول زمانی ، شما واقعاً می توانید به سمت روندهای صنعت غرق شوید. به عنوان مثال ، می توانید رشد چاپ را به زبانهای بومی بررسی کنید و ببینید که کدام مناطق زبانی زودتر چاپ بومی را انجام داده اند.


این امر به ویژه جالب است اگر شما بر روی یک سنت زبانی خاص متمرکز هستید ، زیرا سی زبان به زبان های عبری ، یونانی ، کاتالان و فریزی وجود دارد.


فیلتر طبقه بندی موضوع احتمالاً برای محققان بسیار مفید است ، زیرا به آنها امکان می دهد رشد و گسترش چاپ را برای تخصص های علمی خود مشاهده کنند. تقریباً چهل موضوع مختلف وجود دارد ، از جمله سلمان ، نویسندگان کلاسیک ، مراسم تشییع جنازه ، فقه ، کتابهای پزشکی ، موسیقی ، شعر و جادوگری. نقشه به شما امکان می دهد که ژانرهای خاص محبوب ترین آنها را کشف کنید.


در قرن هفدهم ، اکثر متون فقهی در کشورهای کم چاپ شد. اگر به جادوگری نگاه کنید ، می توانید تحقیق کنید که آیا متون مربوط به جادوگری در مناطقی که مربوط به شیوع های بزرگ آزار و اذیت و آزار و اذیت است یا اینکه خارج از آن مناطق بوده اند ، منتشر شده است ، نشان دهنده گسترش اخبار است.


آخرین فیلتر به کاربران اجازه می دهد تا وسعت جغرافیایی اقلام موجود از مجموعه های خاص کتابخانه را در EEB مشاهده کنند. این ایده به شما در مورد تاریخچه شیوه های جمع آوری ایده می دهد. به عنوان مثال ، فوراً آشکار است که کتابخانه های ملی تمایل دارند کتاب هایی را منتشر کنند که در کشور خود منتشر می کنند. کتابخانه سلطنتی دانمارک به وضوح بیشترین کتاب های دانمارکی را در خود جای داده است.


اما اگر قصد دارید به طور منظم در مورد منابع آنها تحقیق کنید یا می خواهید برای ساختن یک پروژه تحقیقاتی یا برنامه اعطای کمک هزینه برای کار با مجموعه آنها ، برنامه ریزی کنید ، نقاط قوت خاص این مجموعه را بررسی کنید.


اگرچه Data Map تنها یکی از ویژگی های طراحی مجدد کتابهای اولیه اروپایی است ، اما واضح است که می توانید صرفاً با این ویژگی ، صرف تحقیق و کاوش در مورد رشد و گسترش چاپ را صرف کنید. تجسماتی از این دست به ما کمک می کند تا روندهای خاص را بهتر درک کنیم و ما را در مورد اینکه چه ابزار شگفت انگیزی در آینده به وجود خواهد آمد به محض اینکه علوم انسانی به استفاده از عصر دیجیتال ادامه می دهد ، هیجان زده می کند.


درباره کتابهای اولیه اروپا بیشتر بیاموزید و درخواست یک آزمایش رایگان کنید .


_____________________________________________________________________________________


درو توماس دکترای خود را در دانشگاه سنت اندروز به دست آورد و همکار کاتالوگ عنوان کوتاه جهانی است. وی اخیراً یک بورس تحصیلی در زمینه شغلی اولیه را در کتابخانه جان ریلاندز در دانشگاه منچستر تحصیل در صنعت جزوه اصلاحات و تقلب در تجارت کتاب انجام داد. وی در حال حاضر عضو پژوهش در Reformationsgeschichtle Forschungsbibliothek در ویتنبرگ ، آلمان است. می توانید وی را در Academia.edu یا توییتر در DrewBThomas دنبال کنید . ORCID: 0000-0002-9028-5251 .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد